DM Golf resultat

Referat och resultatlistor från SPF Seniorerna Skånedistriktets distriktsmästerskap i golf år 2017

• Golfvinnarna i respektive klass 2017

SPF DM GOLF 2017

Resultatlistor

SPF DM 2017 A-klassen.pdf

SPF DM 2017 B-klassen.pdf

SPF DM 2017 C-klassen.pdf

SPF DM 2017 D-klassen.pdf

Referat

Onsdagen den 31 maj avgjordes SPFs DM på Tomelilla golfbana, och alla 55 anmälda spelare kom till start. Vädret visade sig vara det stora hindret under dagen med vindhastigheter mellan 12-18 m/s och resultaten blev därefter. Det var många spelare som fick uppleva något nytt i och med vinden och med mössorna nerdragna över öronen kämpade vi oss igenom 18 hål.

Klockan 09.00 var det kanonstart på samtliga hål och vädret var vid detta tillfälle mulet och vi slapp regnet men istället blåste det rejält. Efter ca 4 timmar hade alla spelat klart och därefter startade resultaträkningen på kansliet medan spelarna intog en välbehövlig måltid i restaurangen.

Innan prisutdelningen informerade vår vice ordförande Gunvar Grevstig om vilka aktiviteter som SPF Seniorerna bedriver i Skåne - Golf, Boule, Bridge och Bowling samt info om antalet klubbar och medlemmar.

Kort därefter startade prisutdelningen av vår vice ordförande Gunvar Grevstig och Uno Andersson tillika golfambassadör för SPF Skåne.

Klasserna var indelade i 4 klasser, A klassen herrar 65-74 år, B klassen damer 60-69 år, C klassen herrar 75 och uppåt och D klassen damer 70 och uppåt.

Distriktsmästare blev följande spelare:

Klass A Uno Andersson Wittsjö.

Klass B Ingrid Andersson Kävlinge.

Klass C Horst Brötzner Perstorp.

Klass D Monika Edstrand Tomelilla.

Därefter var det prisutdelning på nettoresultat i samtliga klasser.

Uno informerade att 2018 års DM kommer att spelas på Araslövs GK gamla banan samt att Par DM kommer att spelas på Bosjökloster den 13 sept.

Vid tangentbordet

Uno Andersson