Hjärnkoll

Den 19e juni 2023 avgjordes DM i frågesportstävlingen Hjärnkoll på Älvkullen i Höör. Nio tremannalag från föreningar i hela Skåne gnuggade geniknölarna över 16 kluriga frågor. Dalbybygden var länge i ledningen men blev till slut besegrad av laget från Kärnan i Helsingborg. Resultatlistan finns nedan. Se även länkarna till frågor och facit längst ner!

• Resultat DM i Hjärnkoll 2023

Dagen inleddes med en god landgång till lunch. May Öberg från distriktsstyrelsen ställde frågorna och ansvarade för dagen med hjälp av personalen från distriktskansliet samt två styrelsekollegor; Anna-Stina Karlsson och Ingrid Gustavsson.

Nytt för i år var att det har instiftats en vandringspokal, som laget från Kärnan alltså var först med att vinna. På bilden det vinnande laget: Lennart Bengtsson, Karin Sundberg och Britt-Marie Andersson.

Skånedistriktet tackar alla deltagare och publik för en trevlig eftermiddag och hoppas att vi ses igen nästa år!

Frågorna DM i Hjärnkoll 2023

Facit DM i Hjärnkoll 2023