Bli medlem i SPF Seniorerna

SPF Seniorerna finns över hela Sverige. I Skåne finns 118 lokalföreningar med drygt 36.500 medlemmar. Föreningarna är vårt sociala nav och de anordnar en mängd olika aktiviteter, så det finns något för alla.
SPF Seniorerna har också en viktig roll som seniorers röst i samhället. Ju fler vi är, desto större inflytande får vi. Varmt välkommen till oss!

Vad roligt att du vill bli medlem i SPF Seniorerna. Just nu är du inne på Skånedistriktets hemsida, men du kommer att bli medlem i en lokalförening.

Fyll i dina uppgifter i formuläret här nedanför. En förening baserat på ditt postnummer kommer att föreslås, men du kan självklart välja vilken förening du vill och det kan finnas flera på din ort. Lista över SPF-föreningar kommunvis

Medlemsavgiften varierar mellan föreningarna och är normalt mellan 250 och 350 kronor per år. Variationen beror på att varje förening själv bestämmer sin avgift och storleken kan bero på den enskilde föreningens aktivitetsutbud.

OBS – Det finns också en möjlighet att bli medlem centralt. Men om du väljer att bli ”Centralt ansluten” får du ingen lokal information från distrikt eller förening och har ingen självklar rätt att delta i lokala aktiviteter.

OBS! Om du bockar ur rutan "Tillåter tredjepartsprodukter" kommer du inte att erbjudas kostnadsfria förmåner, exempelvis förbundets medlemsförsäkring som är gratis i 3 månader för nya medlemmar.

Mer information om förmånliga försäkringar som medlem i SPF

Klicka här för information om SPF Seniorernas hantering av personuppgifter
Närmaste förening föreslås via ditt postnummer

Ingen förening matchade på ditt postnummer