DM Bridge 2018

Nedan ett referat från DM i Bridge av Nils Torstensson för arrangerande förening, SPF Seniorerna Havsvinden Åhus.

• Prisbordet till BridgeDM i Åhus
  • Bridgespelet pågår under Skånes distriktsmästerskap hos Havsvinden Åhus
  • Prisbordet till BridgeDM i Åhus
  • Bridgespelet pågår under Skånes distriktsmästerskap hos Havsvinden Åhus

SPF Seniorernas Skånemästerskap i Bridge.

Lördagen den 27 oktober arrangerades DM i bridge för samtliga Skånes SPF-pensionärer.

Tävlingen genomfördes på Åhusgården, som i sedvanlig ordning bjöd på mycket god förtäring och även i övrigt bidrog till ett mycket väl genomfört arrangemang med fina lokaler och teknisk utrustning och vänligt bemötande.

Ansvariga för tävlingen var Bridgeklubben SPF Havsvinden i Åhus, och med hjälp av Åhus Bridgeklubb kunde man hantera genomförandet, vad gällde såväl teknisk utrustning som antalet bridgebord.

92 spelare från Skåneföreningarna hade anmält sig. Samtliga var på plats kl.08.30 på morgonen och då startade man med kaffe/te och frukostbullar. Efter tre timmars spel var det lunch och därefter ytterligare två timmars spel innan prisutdelning.

Företagare från Åhus hade varit fantastiskt generösa vad gäller sponsring och sammanlagt 20 fina priser fanns på det gedigna prisbordet.

Tävlingsledare var Glenn Johansson, ordförande i Åhus Bridgeklubb. Han genomförde som vanligt uppdraget på ett utmärkt sätt.

Som representant från distriktsstyrelsen hade Gunvar Grevstig infunnit sig som tillsammans med Rolf Nilsson, utsedd bridgeambassadör, förrättade prisutdelningen.

Segrande par i tävlingen blev Junot Delcomyn och Ann-Charlotte Lundin, SPF Ljungens Seniorer

Prislista:

1. Junot Delcomyn-Ann-Charlotte Lundin SPF Ljungens Seniorer, Höllviken

2. Inge Sixtensson- Yngve Nilsson                SPF Seniorerna 108 Vänkretsen Eslöv

3. Hans Clair – Irma Svensson                       SPF Seniorerna Klubb 72 Höör

4.Lena-Karin Nilsson – Rolf Nilsson              SPF Seniorerna Ängelholm

Slutligen vill vi i styrelsen för Bridgeklubben SPF-Havsvinden tacka alla generösa sponsorer i Åhus, som gjorde det möjligt för oss att presentera ett gediget prisbord.

Vi vill också rikta ett tack till Åhusgården för de väldigt goda förutsättningar vi fick för arrangemanget.

Från styrelsen i Bridgeklubben SPF Seniorerna Havsvinden Åhus genom Nils Torstensson