Resultat och bilder från DM i Boule 2019

SPF Seniorerna Skånes distriktsmästerskap i boule avgjordes på Staffansvallen i Staffanstorp den 18/6-2019. Ett lag från 108 Vänkretsen Eslöv tog hem segern. Eslövsföreningen har redan aviserat att man arrangerar mästerskapet år 2020.

Man hade tur med vädret; Solsken men ändå en svag bris som fläktade lite.
Klockan 9.30 var det spelstart för de 72 lagen som var anmälda. Alla verkade vara på gott humör hela dagen, även om en del uttryckte missnöje med sina resultat.

Tävlingen, som spelades i 6 omgångar, dominerades av lag från Staffanstorp. SPF Seniorerna Staffanstorp hade 4 lag bland de 7 första platserna, men längsta strået drog laget med Christer Karlsson, Krister Birgersson och Jonny Hansson från 108 Vänkretsen Eslöv med 12 poäng.

Arrangören hade fått ihop varupriser. De 7 första lagen vann sponsorspriser och det var jämnt på "prispallen".
Lagen på plats 2-8 hade alla 10 poäng, så "total vinstdiff" fick avgöra. Inbrytare bland Staffanstorpslagen var, förutom Eslöv (1), Dalby (4), Annelöv (6) och precis utanför den utökade prispallen hamnade ytterligare ett lag från Eslöv.

Fullständig resultatlista

Bildgalleri