Resultat från DM i Hjärnkoll 2019

Skånes distriktsmästerskap avgjordes på Älvkullen i Höör den 3 juni 2019. Vinnare blev SPF Seniorerna Dalbybygden.

• Vinnande lag, Frågeställare May Öberg och prisutdelare Peter Lindgren

Resultattabell:

Skånes distriktsmästerskap i Hjärnkoll genomfördes på Älvkullen i Höör måndagen den 3 juni.

Vinnande lag var Eva Löfkvist, Vena Bergdahl och Ulla Önnevall från SPF Seniorerna Dalbybygden med 9 av 16 rätt.
Osby hade ledningen med 5 rätta svar efter 6 frågor, men sedan hade laget otur med frågorna och lyckades inte hämta hem fler poäng.
Efter fråga 6 kom Kärnan Helsingborg, Munka-Ljungby och Hästveda starkt, men framgångsrikast i slutspurten var alltså laget från Dalby och när man svarade rätt på fråga 15 var mästerskapet ett faktum.

Vinsten är att representera Skåne i Förbundsmästerskapen den 3 oktober i Stockholm med kostnaderna, inom vissa gränser, täckta.

Frågor och svar Hjärnkoll Skåne DM 2019

Bilder från tävlingen och lunch