Om föreningen

Tycker ni om att umgås i kretsen av trevliga medmänniskor. Må gott av sång och musik, ibland föredrag och naturfilmer, och njuta av kaffebordets fröjder?

Bild: Herrljunga Station med väntsal, butiker och service för en reseknutpunkt.

Knutpunkten är SPF Seniorernas lokalförening i Herrljungabyggden.

I så fall bör ni sikta på att besöka oss och bli medlem i SPF Seniorerna Knutpunkten, en av tre pensionärsföreningar i Herrljunga.
Jag tror inte ni blir besvikna. I nuläget har vi runt 180 medlemmar. Vi har varit något större tidigare, men efter pandemin -och allt negativt som det förde med sig-  är det inte alla som vågar komma på olika sammankomster.

Vi träffas de flesta av årets månader, alltid på en torsdag, i Equmeniakyrkans lokaler. Månadsträffarna har ett program, inte sällan sång och musik; en gratislott ingår i entrépengen och samtidigt med att våra eminenta ‘’köksarbetare’’ bjuder på fika, kan alla som sitter samlade vid småborden småprata om det som händer, både lokalt och på längre avstånd. Socialt umgänge kallas det.

Föreningen har också ett imponerande nätverk när det gäller studieverksamhet av olika slag. Vi kallar det studiecirklar. Man kan jämföra det med ett smörgåsbord. Det finns många ‘’rätter’’ att sätta tänderna i: Lena Kellermans filmer, Peter Lindbloms aldrig sinande historiekälla, promenader för damer och herrar och det gäller också matlagning. Populärast av allt är vinprovningen hos Jessica. Lite av mycket.

Medlemsavgiften i SPF Seniorerna och i vår förening, Knutpunkten, är 250 kronor/år. För månadsträffarna tar vi också lite betalt, 100 kronor/gång, men då får ni allting serverat. Till stor belåtenhet, förhoppningsvis.

Varför inte gå med i gänget och umgås i glada vänners lag?

Välkommen du som vill!

Bli medlem i SPF Seniorerna Knutpunkten här.

Länk till SPF Knutpunktens postadress, telefon, e-post och möteslokal.

Fler anledningar "Varför gå med i SPF seniorerna"