Anmäl E-faktura, för medlemsavgiften

Faktura för medlemsavgiften kommer i november året före det kalenderår som avgiften avser. Nu har du möjlighet att anmäla e-faktura (om du inte redan gjort detta) då får du din avi i Internetbanken i stället. Se nedan hur du gör. Fakturan skickas per post till övriga som inte anmält e-faktura.

Om du har Internetbank kan du anmäla e-faktura för betalning av medlemsavgift till SPF Seniorerna Knutpunkten. Det innebär att du får din avi som e-faktura. Då slipper du att hålla reda på inbetalningskortet och behöver inte heller fylla i ett långt OCR-nummer när du betalar. Dessutom hjälper du till att spara pengar åt SPF Seniorerna, samtidigt som miljön mår bättre av att vi skickar ut så få pappersfakturor som möjligt.

Alla banker klarar av att hantera e-faktura via sina Internetbanker. Exakt hur de går tillväga skiljer sig lite åt beroende på bank. Nedan finns länkar till de större bankerna i Sverige. Du kan även kontakta din bank direkt.

Länkar till de större bankerna med information hur man anmäler e-faktura:

Nordea

Handelsbanken

Swedbank (och anslutna Sparbanker).

SEB

I bankens formulär för anmälan ange SPF Seniorerna för sökning av företag/organisation.

När du markerat SPF Seniorena kommer du till SPF Seniorerna och åvanstående formulär.

Ange personnummret och klicka på anmäl.
Anmälan måste göras för varje varje person.

Om en anhörig hjälper till med belalningr kan den anhörige anmäla så att e-fakturan kommer till den anhöriges internetbank.
Om betalning av medlemsavgiften uteblir finns risk att Förbundets frivillig gruppförsäkring upphör.