Månadsträff - December

Knutpunkten avslutade året med julbord och lucia

• Herrljungas Lucia med tärnor bjöd Knutpunktens pensionärer på ljus och skönsång. Foto: Peter Lindblom.
  • Herrljungas luciafölje samlade in pengar till scouternas fadderbarn. Här får en av tärnorna bidrag av Lilian Elverskog. Foto: Peter Lindblom.
  • Anita Widing glad vinnare till en stor korg med många goda saker till egna julbordet.

SPF Knutpunkten, en av tre pensionärsföreningar i Herrljunga, avslutade året med julsamkväm i Equmeniakyrkan.

75 personer smörjde kråset med ett välsmakande julbord och fick lyssna på sång i dubbel bemärkelse. Ett julbord med många rätter som lockade smaklökarna hos pensionärerna. Köttbullarna, den gravade laxen och olika sillsorter fick högsta betyget.

Dagen till ära framträdde föreningens sångkör Lärkorna. Många av julens välkända sånger fanns på repertoaren.

Mera skönsång blev det en stund senare när Herrljungas Lucia Johanna Alm med tärnor skred in i salen. Deras väl inövade program var hörvärt.

Knutpunkten kan se tillbaka på ett lyckat 2019. Ett digert program har genomförts i form av månadsträffar, lärorika studiecirklar och lyckade resor till Torpa stenhus och ryttmästartorpet i Skövde.

Två delikatesskorgar lottades ut. Lyckliga vinnare var Anita Widing och Inga-Britt Sandin. Månadens blomvinnare lystrar till namnet Daga Samuelsson.