Månadsträff och årsmöte februari 2024

Parentation, Årsmöte och Elvislåtar.

Bildtext: Årsmötesförhandlingar under ledning av Gunnel med Lena som sekreterare. Ann presenterar valberedningsen förslag till funktionärer.

Ett ljus tänds som minne för varje Medlemmar som lämnat oss under 2023

Knutpunkten hedrade avlidna medlemmar
Sex medlemmar, som alla avled under förra året, stod i fokus vid senaste månadsträffen, som också var årsmöte, med SPF Seniorerna Knutpunkten. Deras ljusa minne hedrades med ljuständning, en tyst minut, diktläsning och pianospel.

Utan dramatik
Årsmötesförhandlingarna kunde snabbt genomföras, utan dramatik. Verksamhets- och revisionsberättelse vann årsmötets gillande. Likaså den ekonomiska rapporten. Styrelsen omvaldes i sin helhet. Blomsterbuketter, med vårlig anknytning, utdelades till funktionärer, som gjort förtjänstfulla insatser under året och tidigare.

Spön i backen
En sångare från Falköping, Karl Granehed, alias Elvis Presley, gjorde vad han kunde för att ge rättvisa åt den forna idolens många melodiklassiker. Mer än hundra blev, med början på 1950-talet, världshits .Under sin makalösa sejour sålde Elvis mer än en miljard (!) grammofonskivor och hans succémelodier stod som spön i backen, minst sagt.

En stor hits 1961, inte minst på dåvarande 10-i-topp, var ''Good luck charm''. I en annan tryckarlåt, många dansares favorit, var ''Are you lonesome tonight''. I den valde Karl, med teknikens hjälp, att sjunga duett med Elvis i egen hög person. En kul variant.

En svensk version av ''A house that has everything'' kände vi igen om vi minns hur det lät på svensktoppen någon gång på 70-talet.

Och som grädde på moset fick åhörarna i Equmeniakyrkan, 50 till antalet, njuta av ''Green grenn grass of home'', en av Elvis Preslys mest hyllade melodier.

Laila Palmén kunde åka hem till Hudene som lycklig av månadens blomma.

Verksamhetsberättelse för 2023 finns här

Revisonsberättelsen för 2023 finns här