Medlemsträff 1 november

Onsdagen 1 november, var det åter dags för en trevlig medlemsträff. Vi delgavs information och tidsplan om vad och när det som skall hända, kommer att hända, på gamla Papyrusfabrikens tomtmark.

Nu har bilden kommit på plats och förhoppningsvis även länken till det fullständiga referatet. Det har varit störningar i programmet.

Intresset för vad som händer i gamla Papyrusområdet, som tidigare under så många år varit en tongivande arbetsplats i Mölndal, var mycket stort. Stort intresse visades även för informationen som Mölndals stadsbibliotek ansvarade för. Vi fick veta att, om man bara har ett bibliotekskort, så kan man läsa dagstidningen och andra tidningar HELT GRATIS på sin padda, dator eller mobiltelefon. Man kan även gratis lyssna på och läsa böcker samt se film. Förutom detta så kan man låna böcker på bokbussen och man kan få hjälp med olika digitala problem och frågeställningar.

Se referatet om föredraget (länken funferar inte - jag återkommer när problemen löst sig): Forsåker

Se hemsidan till biblioteket:  https://bibliotek.molndal.se/