Resor och utflykter, våren 2023

Anmälan är bindande och sker via e-mail (saknas tillgång till e-mail, kan ni ringa). Avvakta bokningsbekräftelse innan inbetalning, till vårt postgirokonto 71706-6.

RESOR och UTFLYKTER, våren 2023

Om bussresa, samling på P-plats Terrakottagatan 3, c:a 15 min innan fastställd tid.

Söndag 19 Mars  Kl. 06.45

På kryss till Helsingfors.  Buss fr. Terrakottag. 3

Tillsammans med PRO och SPF i Lindome, reser vi under 3 dagar till Helsingfors. Vi äter och dricker gott ombord, vi lyssnar till musik och upplever shower. Vi kan även traktera dansgolvet. I Helsingfors går vi på shopping, på museum eller varför inte på en guidad rundtur i staden.

Dag 1: På vägen till Stockholm görs det ett stopp, med tillfälle att äta. Vi går ombord c:a kl 14.45 på båten Silja Serenade/Symphony. Vi blir välkomnade till en välkomstdrink och senare äter vi buffémiddag inkl. inkl. öl/vin/läsk. Båten avreser kl. 16:45

Dag 2: Efter frukosten går vi i land kl. 10.30. Om ni bokat er för en guidad rundtur, tillägg: 225:-, 2 tim. med svensktalande guid, kommer ni att uppleva staden från buss men även bitvis till fots.
Båten avgår kl. 17.00.Ombord blir det en kort resepresentation. Vill man , kan man även förboka en trerättersmeny i restaurang Tavolata exkl. dryck, eller ännu en gång traktera middagsbuffén inkl. öl/vin/läsk på hemvägen (472:-).

Dag 3: Vi äter frukost medan vi glider genom
Stockholms vackra skärgård. Kl. 10:00 går vi av
båten. En rast med möjlighet till lunch pressar vi in på hemvägen. Vi är åter på Terrakottagatan tidig kväll, exakt klockslag, vet vi ej.

I priset ingår: Bussresa, kryssning, 2 nätter med del i dubbelhytt (insida), 2 st frukostbufféer, 1 st buffé inkl. öl/vin/läsk, välkomstdrink, musikunderhållning, quiz mm.

Tillägg: enkelhytt + 400:-, stadsrundtur + 250:-, Middag på hemresan + 472:-,

Se ReseMakarns sida om resan

• Anm. senast 15 februari: kajakelarsson@gmail.com, ange namn o. ev. tillägg.
  • Kostnad: 1 295:-
  • Fakt. kommer fr. ReseMakarn

Torsdag 20 April, kl. 12.30–c:a 15.30.

Se Mölndals, Kållereds och Lindomes kulturhistoriska platser, buss utgår fr. Buss från Terrakottag. 3

Vi får en guidad tur med Kållereds hembygdsförenings ordförande Staffan Bjerrhede.Turen går genom Mölndal, Kållered och Lindome. Vi gör ett stopp för fika (kaffe och kaka) på Forscafeet/Mölndals museum.

• Anm. senast 31 mars till: Rita Jönsson, rita. jonsson@telia.com
  • Kostnad: 250:-
  • Bet till Plusgiro, när bekräftelse om deltagande kommer

Torsdag den 11 maj, kl. 10.00-15.00.

På kryss i Göteborgs skärgård. Buss från Terrakottag. 3

Med 110 år gamla M/S Eriksberg kryssar vi oss fram i Göteborgs skärgård. Trubaduren bjuder oss på Sven-Ingvars musik i Eskils show
Tankar, allsång och frågelekar på temat Sven-Ingvars låtskatt. Vi gör ett stopp ute på Brännö, där vi får komma i land och kanske dansa
på Brännö brygga?
Lunch, kaffe och smörgås ingår i priset.  Läs mer

• Anm senast 11/4: ingrid.rasmuson@gmail.com
  • Ange namn, adress och aktivitet
  • Kostnad: 1050:-/pers.
  • Fakt. kommer fr. ReseMakarn

Tisdag den 16 maj, kl 10.00.

Vårpromenad på Safjället. Samling: Krokslättsvallen, Krokslätts Storgata 44

Vi lyssnar och spejar efter vårens fåglar och letar även efter andra tecken på att den efterlängtade sommaren är i antågande. Fotografera gärna, kanske kan vi gemensamt göra ett bildspel att visa vid någon kommande medlemsträff. Ta med fikakorg och sittunderlag. Vi träffas vid Krokslättsvallens parkeringsplats. Stigarna är rullatorvänliga. Ingen föranmälan.

• Ledare/info.: Ingemar Karlsson, lingemarkarlsson@gmail.com
  • Avgift: Gratis