Medlemsträffar våren 2023

Medlemsmöten i Fässberg kyrkas församlingshem. Vi träffs kl. 12.30, en onsdag varje månad (se nedan). Anmälan är obligatorisk för beräkning av inköp av smörgås/mat. Anmälan sker via e-mail (saknas tillgång till e-mail, kan ni ringa).

Vi ber våra medlemmar att respektera att annan aktivitet ibland bedrives i "Stora sittgruppen" i entrén, undvik därför att vistas där. Vid ankomst uppmanas därför alla, att när kassan öppnats, snabbt förpassa sig in i vår hyrda lokal.

Fässbergskyrkans församlingshem kl 12.30

Anmälan fordras inför beställning av mat/fralla

Onsdag den 11 januari

Visor och skrönor.

KG Malm är vissångaren, berättaren, författaren och skådespelaren som vid denna medlemsträff sjunger visor vi minns. Visor skrivna av våra stora poeter och visdiktare så som Evert Taube, Dan Andersson och Allan Edwall.

• Kostnad: 80:-, vid entre

Onsdag den 1 februari, ÅRSMÖTE

Tre bemärkta kvinnor i Mölndal.

Lars Gahrn, historiker, folkbildare, århundradets Mölndalsbo år 2022, berättar om tre kvinnor med anknytning till Mölndal, Wilma Lindhé, Mathilda Johansson och Ella Hillbäck. Kaffe med semla.

• Anmälan: kajakelarsson@gmail.com 60
  • Kostnad: 80:-, vid entre

Onsdag den 1 Mars

Pianospel och sång. Janne Lucas Persson.

Visst minns vi låtarna "Växeln hallå" och "Rocky Mountain"! Janne Lucas, den skicklige pianisten som spelade i ”Vi i femman” under flera år. Nu uppträder han för oss.

• Anmälan: sylvajan@telia.com
  • Kostnad: 120:-, vid entre

Onsdag den 5 april

Tidsbilder i ord och bild. Ulf Magnusson.

Fd Lantbrevbärare i Mölndal, som har så många fängslande berättelser i sitt bagage.

• Kostnad: 100:- vid entré

Onsdag den 3 maj, med landgång o vin

Från Boggie Woogie till opera.

Favoriter i repris. Upplev Negar Zarassi och David Carbe! De  bjuder oss på en musikalisk upplevelse med de vackraste sånger och ett talangfullt pianospel. Landgång och vin.

• Kostnad: 200:-, vid entre

Fredag den 9 juni, kl. 11.00

Vårens program avslutas traditionsenligt med poängpromenad och prisutdelning vid Rådasjöns strand. Vi grillar och njuter av ett dignande kaffebord, där styrelsens medlemmar får bekänna färg. Alla är varmt välkomna. Hoppas att vädret står oss bi.

• Ingen anmälan
  • Kostnad: gratis