Övriga aktiviteter, vår 2024

På denna sida listar vi andra trevliga "Strömstare-aktiviteter" i Mölndal.
Vet ni någon aktivitet som passar att lägga in på denna sida eller vill ni kanske själv starta en passande aktivitet. Meddela då gärna mig, anette.liljeroth@gmail.com, sverker@fridstedt.se eller någon annan i styrelsen.

Övriga aktiviteter, våren 2024

• Anmälan till övriga aktiviteter: En vecka innan aktuellt startdatum. Se under varje aktivitet om det anges något specifikt.

Måndagar:

Promenad i lugn takt, kl. 11.00, med början 15 januari

Måndagar kl. 11.00. Detta är en promenadgrupp som har funnits i flera år. Vi träffas vid Brostugan, Gunnebo, för att promenera i lugn takt. Är du nytillkommen promenadkompis, kan det vara bra att du anmäler dig till Gunnel, att du tänker komma. Ingen föranmälan fodras - bara att passa tiden. Vi välkomnar nya promenadkompisar, även icke Strömstare-medlemmar är välkomna.

Boule vid Aktiviteten i Mölndal, start 8 april

Måndagar kl. 12.30. Vi träffas vi vid grusplanen på vänster sida om Aktiviteten. Vi spelar alla måndagar när vädret så tillåter. Från påsk fram till till oktober. Ingen föranmälan. Äv. icke medlemmar är välkomna.

• Info/ledare: (ingen ledare för tillfället. Är du kanske den som känner dig manad? Hör i så fall av dig till anette.liljeroth@gmail.com
  • Avgift: Gratis

Tisdagar:

Promenad i Mölndal/Hälsans stig, kl. 11.00 med början 16 januari    NYHET

Detta är en grupp av seniorer i Mölndal som söker sällskap på sina promenader. Vi promenerar i huvudsak längs med "Hälsans stig" i Mölndal. Efter promenaden söker vi oss till lokalen "Hela Människan" på Bergmansgatan 16A, där vi under vecka 3-12 bjuds på gemensamt fika av seniorföreningen SPF Strömstararna. Vi får då tillfälle till nätverkande samtal i lugn miljö.

Vi träffas kl.11.00 vid ”Sommarcafeet” i Stadshusparken med början den 16 januari. Tänkt sista gång är den 11 juni, men inget hindrar att vi fortsätter våra promenader hela sommaren. Ingen föranmälan - bara att passa tiden. Tag gärna med någon bekant.

Onsdagar:

Naturvandring i behagligt tempo, varannan vecka 4 ggr.  Samling kl. 10.00  NYHET

• Den 17/1 - samling kl.10.00, vid Herkulesgården för att där njuta av naturen i sin vinterprakt.
  • Den 31/1 - samling kl.10.00, vid scoutstugan vid Sisjön, för att där på vinterstigar vandra runt sjön.
  • Den 14/2 - samling kl.10.00, vid stora ingången till Botaniska, för att få se parken i vinterskrud.
  • Den 28/2 - samling kl.10.00, vid Kapell Kållered i Livered, för att där få känning av våren.

Promenaderna tar c:a 1,5-2 timmar. Tag gärna med något varmt att dricka och kanske något nyttigt/gott att äta, samt ett sittunderlägg. Glöm inte att sätta broddar på skosulorna. Vi välkomnar även icke Strömstaremedlemmar.

Torsdagar: kl 9.30 med början 18 januari

Promenad i lite snabbare tempo: kl 9.30, med början 18 januari     NYHET

Torsdagar kl. 9.30. Vi träffas vid Brostugan, Gunnebo, för en lite snabbare gemensam promenad. Vi välkomnar även promenadkompisar som inte är Strömstare-medlemmar. Eftersom detta är en nyskapad gruppaktivitet, kan det vara bra att först anmäla till promenadledaren att man tänker komma. Gruppen gemensamt kommer överens om var promenaden äger rum nästa gång. Tag gärna med sittunderlag och kanske lite fika.

• Promenadledare/Info: Leif Alvarson, leif.alvarson@hotmail.com. tel: 070-781 00 55

OBS! Leifs mailadress är nu ändrad till: leif.alvarson@gmail.com

• Avgift: Gratis

Quizkvällar:

Flera av våra medlemmar har hittat till Quizkvällar på Forscafeet vid Mölndals museum torsdagar kl. 17.30-19.00. Det är Mölndals museum som ordnar tillställningen och ställer samman kluriga frågor. Detta är en aktivitet som är öppen för alla.

Fredagar:

Bridge, kl. 10.00, start 12 januari t.o.m. 31 maj

Fredagar, med början direkt efter helgerna fram till slutet av maj. Nybörjare med avslutad kurs samt rutinerade är välkomna. Vi välkomnar även spelare utan spelpartner. Lokalen finns på Berghemsgatan 6 i Krokslätt. kl 10.00-14.00