Arkiverat: Resor och studiebesök vår -22

21/2 + 28/2  Måndagar: Quality Hotel The Weaver
OBS! På grund av mycket stort intresse för nedanstående "Uteätaraktivitet" har vi utökat med ytterligare en dag (28/2). OBS!

Vi deltar i en guidad visning av Quality Hotel The Weaver, Göteborgsvägen 91. Vi avsmakar därefter hotellets goda lunchbuffe i hotellets matsal.
Kostnad 125:-/pers.
Max deltagare är 30 personer.
Anmälan till Jan Jureén senast 10 januari. home@jureen.nu3 Studiebestök The Weaver.docx

7-9/3   Måndag - Onsdag: Tallinn (Inställd aktivitet)
Dag 1: Vi reser med buss till Stockholm och sedan vidare till Estlands vackra huvudstad,Tallinn. Vi bordar båten Baltic Queen ca kl. 15:30 och bjuds på välkomstdrink. Senare äter vi en buffémiddag inkl. dryck och kan njuta av musik och shower.
Dag 2: Vi upplever Tallinn och samlas igen på båten kl. 16.00
Dag 3: Vi anlände till Stockholm kl 10.15 för att anträda bussresan tillbaka till Mölndal.
Du måste kunna uppvisa både pass och covid-vaccinations-bevis

Kostnad 995:-
I priset ingår: Bussresa, kryssning med Tallink till Tallinn, 2 nätter med del i dubbelhytt, 2 st frukostbufféer, 1 st buffé inkl öl/vin/läsk, välokomstdrink, resepresentation och annat skoj!
Vi gör en paus under bussresorna för att få möjlighet till inköp av lunch.

Måndag 7/3, kl. 7.00, avresa från Fässbergskyrkans församlingshem, Terrakottagatan 3
Onsdag 9/3 c:a kl. 17.30-18.00, åter vid Fässbergs församlingshem.
Max 25 st deltagare
Anmälan till Kaj-Åke Larsson senast 10 januari, kaj-ake.larsson@telia.com
Mer info hittar du här:  Strömstarar till Tallin.pdf våren -22

7/4   Torsdag: Dahls konditori
Studiebesök och fika på Dahls bageri i Mölndal. Argongatan 2B.
Kostnad: gratis
Max 20 st deltagare fördelade på 2 tillfällen under dagen.
Tillfälle 1: kl. 10.00-11.00. Tillfälle 2: kl. 11.00-12.00.
Anmälan till Jan Johansson senast 4 april.
sylvajan@telia.com

10/5   Tisdag: Ryttmästarbostället
10/5 kl 8.00. Vi avreser med buss från Fässbergskyrkans församlingshem,Terrakottagatan till Ryttmästarbostället vid Simsjöns strand (Billingen), där Major Englund bjuder oss på en intressant historisk guidning om våra gamla knektars liv och leverne. På ditresan stannar vi till vid konditori Nordpolen i Vara och intager förmiddagskaffe med smörgås. En buffe serveras på Ryttmästarbostället och eftermiddagsfika intages vid Falbygdens Ost, där vi även ges tillfälle till shopping.
C:a kl. 18-19, är vi åter vid Fässbergskyrkans församlingshem, Terrakottagatan 3.
Kostnad: 960:-
Max 45 st deltagare
Anmälan till Kaj-Åke Larsson senast 3/5.   l kaj-ake.larsson@telia.com (ev. tel: 0706 337778).
Mer info hittar du här: Strömstarar till Strömstararna till ryttmästarbostället.PDF våren -22

20/5, Fredag, kl 11.00 (Nu är tiden angiven, ledsen för att jag glömt sätta ut den tidigare. Ett stort tack till er som uppmärksammat detta och meddelat oss).
Vi hälsar våren och sommaren välkommen vid Rådasjöns strand, vid Roddarklubben. Poängpromenad med prisutdelning samt grillning och annat trevligt. Gratis lotter till alla deltagare.
Kostnad: Gratis, ingen föranmälan.
Vid regn och storm ställer vi in arranngemanget och träffas då inte förrän vid nästa medlemsmöte i september.