Sommarhälsning

Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor - en känd sommarpsalm som säger så mycket om vår längtan efter värmen, ljuset och fägringen runt omkring oss. I skrivande stund är det midsommartid, den tid som jag allra mest längtar till.

Pandemin har äntligen lagt sej, vi har kunnat genomföra våra inplanerade aktiviteter under våren/försommaren. Vi startade upp vårterminen med ett mycket välbesökt årsmöte februari 2022, denna gång på Folkets Hus.

Våra medlemmar anslöt och det blev rekorddeltagande med en bra underhållning. Tänk att självaste ”Elvis Presley” hade möjligheten att komma och underhålla oss.

På årsmötet så uppvaktade vi fem personer som varit medlemmar hos oss mer än 30 år.
Vår Folkhälsovecka avhölls i maj månad med olika aktiviteter, där vi också bjöd på olika förfriskningar.

Våra medlemsträffar i Hantverkargården har varit mycket välbesökta, ibland knökfullt.
Vår lokal på Hantverkargården är begränsad till 80 personer, vi försöker verkligen att pussla ihop det.

Programhäftet ligger som bäst för redigeringar och ska inlämnas snarast till vårt tryckeri, så snart dyker den ner i era brevlådor - där finns det verkligen något för alla.
Men, allt är inte hugget i sten - det kan komma mera!
Då får ni självklart information om detta via våra snabba kanaler: E-post, Facebook eller spfseniorerna.se/moringen. Styrelsen har huvudansvaret för alla våra verksamheter.

Är det något som ni vill förändra, så återkom gärna till mig, vi är öppna för alla tips, ris eller ros!
Vi har fått många nya medlemmar, så kul och vi lovar att vi tillsammans ska ta väl hand om er alla.

Tillsammans är vi starka, våra medlemmar ska alltid känna: stor gemenskap, äkta glädje, god samvaro och mycket värme.

Glad sommar till er alla
Agneta Tjärnhammar