Årsmötet 2022 mm

SPF Seniorerna Moringen avhöll sitt årsmöte torsdagen den 24 februari 2022 på Folkets Hus, Nynäshamn, ca 130 medlemmar deltog i årsmötet, ett rekord!
Ordföranden Agneta Tjärnhammar öppnade årsmötet och hälsade alla varmt välkomna.
Innan årsmötet påbörjades, tändes ett ljus och utlystes en stunds tystnad för våra medlemmar som avlidit under året, samt sändes en varm tanke till de avlidnas anhöriga. Därefter läste ordföranden en dikt med eftertanke hur livet kan förändras.

Därefter överlämnade Agneta Tjärnhammar ordförandeskapet till Anders Löfgren, som sedvanligt klubbade igenom dagordningen med stor finess och styrelsens förslag till årsmötet beslutades utan några protester.
Styrelsen består enligt följande intill nästa årsmöte februari 2023:

Agneta Tjärnhammar, ordförande samt medlemsansvarig, Inez Granström, vice ordförande, Harriet Palm vår nya kassör, Eva Gustavsson vår nya ledamot, Anneli Sjödin sekreterare, samt ledamöterna Ingegerd Lindblad, Anne-Marie Skiöld, Britt Eneborg, Ingrid Thunberg, Lars Tjärnhammar adj från programgruppen.

Vi hedrade våra fem medlemmar som varit medlemmar i drygt 30 år med fina vårbuketter.
Vi avtackade Inga-Lill Friberg, Åke Svensson och Inga Burebo-Karlsson som på ett mycket hedersamt sätt varit delaktiga i föreningens arbete med fina vårbuketter.
Programgruppens medlemmar informerade årsmötet om olika förslag till resor, utflykter och hemliga resan. Alla aktiviteter finns i vårt fina programhäfte som utsänts till alla våra medlemmar.
Årsmötet avslutades och deltagarna bjöds på en lätt måltid.
Sedan fick vi en uppskattad musikalisk underhållning med trubaduren som sedan förvandlades till Elvis Presley och med en uppskattad show som avslutades med varma applåder.

Onsdagen den 1 mars 2022 bjöd vi in alla våra nya medlemmar. Styrelsen och programgruppen presenterade det gedigna program som har så många bra och intressanta aktiviteter.
Det är med stor glädje som vi nu hälsar alla våra nya medlemmar till vår förening och tlllsammans ska vi binda ihop er alla fina medlemmar till en fin gemenskap i vår förening.

Medlemsträffen onsdagen 16 mars 2022 ställde vi om med anledning av den rådande situationen i Ukraina.
Vi hade inbjudit våra vårdcentraler samt ett apotek. Men i den rådande krissituationen i Ukraina så ändrades programmet och vi tog tacksamt emot en vårdcentral, Telegrafens Husläkarmottagning som informerade om sin verksamhet och kommande förändringar av mottagningen.

Därefter kom kanslichef Christian Wigren från Nynäshamns kommun som informerade oss om de pågående insatserna vid vår hamnterminal när alla flyktingar anländer och vad händer sedan med dessa personer, mestadels kvinnor med sina barn. En mycket bra och uppskattad information. Agneta Tjärnhammar informerade om volontärarbetet nere i hamnen som lämnade ingen oberörd i mötet med dessa tappra och utsatta flyktingar från Ukraina mestadels kvinnor med sina barn. Därefter informerade vår nya styrelseledamot Eva Gustavsson om organdonation och de viktiga donationsregistren som alla oavsett ålder kan anmäla sig till.

Från styrelsens sida är vi så innerligt tacksamma att ni alla med så kort varsel hade möjligheten att förgylla denna eftermiddag.

Spf Seniorerna Moringen