Sommarsatsning 2013

I år har SPF Moringen valt att erbjuda fyra olika sommaraktiviteter för de medlemmar, som valt att stanna hemma i Nynäshamn. En satsning, som blev väl mottagen!

Det har varit föreningens resegrupp med Marit Norman i spetsen, som planerat, informerat och beställt biljetter till teatern och konserten. Till utflykterna har det inte varit någon föranmälan eftersom vädret är av avgörande betydelse, om det ska bli en lyckad dag.

Den 3 juli samlades vi på hemmaplan och med buss, bil och cykel anlände 20 personer till Lövhagen. Vi satte samman ett antal bord och var och en försåg sig av vad serveringen hade att erbjuda. Vädret var strålande och stämningen på topp.

Den 7 juli var vi i Sorunda och såg den bejublade föreställningen Polhems Huwudverk. Det blev en minnesvärd eftermiddag i den vackra parken med lysande skådespelarprestationer och ett intressant tema.

Den 27 juli hade vi åter ett kulturarrangemang och denna gång begav vi oss till Stockholm och Hallwylska Palatsets innergård för en konsert med musik från operettens, filmens och musikalernas värld.

Den 1 augusti åkte vi till Öja och Landsort med buss och båt. Återigen en härlig dag i vår vackra skärgård. Det var 10 personer, som mötte upp och ute på Öja kunde vi promenera omkring och beundra konstverken, den gamla fyren, kapellet, den charmiga bebyggelsen och njuta av utsikten från restaurangen nere vid hamnen.