Januari

Ordföranden har ordet januari 2021:

Först vill jag här önska er alla en god fortsättning på det nya året 2021.

Året 2020 som vi nu lämnat bakom oss och detta covid-19 som följer med oss även under nya året 2021.

Som ni alla varit väl medvetna om så har viss verksamhet kunnat pågå, men mycket har pausats under det gångna året och det fortsätter även in under 2021.

Det är tragiskt, men vi följer de strikta rekommendationerna att i nuvarande skede inte genomföra några aktiviteter, samt att vårt årsmöte som är inplanerat den 24 februari 2021, inte genomförs fysiskt utan vi skjuter upp densamma.

Styrelsen har beslutat att årsmötet flyttas, förslaget är 26 maj 2021, utomhus eller om detta är möjligt inomhus, men det får tiden utvisa.

SPF Seniorerna har klargjort för myndigheterna att äldre ska prioriteras för vaccinering, att vaccinationsordningen ska ligga fast, d v s de fyra faser som Folkhälsomyndigheten, Regeringen, Sveriges Kommuner och Regioner(SKR) har slutit i ett avtal.
Det som återstår är att mängden av vaccin kommer i den utsträckning som utlovats.

Den åldersdiskriminering som infördes tidigare i vår för personer som är 70+ har lyckligtvis skrotats, nu ska alla- både ung och gammal förhålla sej efter samma riktlinjer.

Under januari månad kommer förbundet att avisera medlemsavgiften för verksamheten 2021/2022. Vi hoppas att ni alla fortsätter att vara med oss- programgruppen har många aktiviteter och medlemsträffar som är tänkta att kunna genomföras så snart det är möjligt med anledning av denna pandemi- covid-19.

Nu måste vi alla se framåt – för vi ska alla klara oss igenom detta och med stor envishet, klokhet och tålamod så klarar vi det!

HÅLL I – HÅLL UT – HÅLL AVSTÅND!

Varma hälsningar
Agneta Tjärnhammar info@spfmoringen.se, 070-7580055