Ordförande har ordet

Välkommen till SPF Moringens vår- och sommarprogram 2019

Först vill jag som nyvald ordförande för SPF Seniorerna Moringens medlemmar tacka för förtroendet att bli invald som ny ordförande.

Denna fina pensionärsförening som innefattar hela Nynäshamns kommun, med alla våra fina kommundelar: Sorunda, Stora Vika, Segersäng/Landfjärden, Torö samt Ösmo.

Det var inte självklart att tacka ja till detta uppdrag som ordförande, men efter modigt övervägande så känner jag mig trygg i beslutet. Det beror framför allt på alla fina och kunniga styrelsemedlemmar, både nyvalda och omvalda för 2019, samt alla aktiva värdinnor/värdar, programgruppen, olika studiecirklar mm, ja listan kan göras lång!

Programhäftet, som Du kommer få med posten någon av de närmaste dagarna, innehåller programmet för våra medlemsmöten, studiecirklar samt olika resor. Jag hoppas att det ska inspirera Dig att delta i SPF Moringens arrangemang. Det är ett gediget och väl arbetat program, där det finns olika möjligheter till aktiviteter.

Finns det fler idéer så är Ni självklart välkomna att kontakta någon av oss i styrelsen eller någon av våra mötesvärdar/värdinnor som arbetar för att det ska vara hög trivselfaktor i föreningen SPF Moringen. Kontaktuppgifter finns i programhäftet och på vår hemsida, samt glöm inte att uppdatera Er om information om olika aktiviteter på hemsidan.

Sist men inte minst - Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Med varma hälsningar

Agneta Tjärnhammar