SPF Moringens folkhälsovecka

Vecka 20 hade alla SPF föreningar i landet en satsning på folkhälsan och SPF Moringen erbjöd välbesökta aktiviteter under hela veckan.  Programgruppen hade förberett varierande aktiviteter och våra medlemmar bidrog till att skapa gemenskap och att prova på under hela veckan. Nynäshamns kommun sponsrade med ett ekonomiskt aktivitetsstöd.
Tack för det!

Måndag – fin start på veckan med stadspromenad som slutade med gemensam fika i hamnen där promenadgänget bjöds på kaffe och smörgås på Skärgårdscaféet.

Tisdag – nu begav vi oss till Lövhagen och kunde välja promenad ut till Norrhagen eller Knappelskär. Två så fantastiska mål som vi har i vårt närområde. Tillbaka till andra pumpviken bjöds vi på korvgrillning och Kexchoklad. Avslutade med ett skönt gympapass i det gröna.

Onsdag – då var det dags för fjätternrunda. Fortfarande behagligt väder att promenera i. Fikastund och avslutningsgympa i en glänta. Här bjöds vi på frukt och dricka för att hålla energin uppe under promenaden.

Torsdag - cykeltur med färdledare förstås. Förbi blommande slånbärssnår, Adam och Eva och styvmorsvioler gick färden till Gravamaren. Här styrkte vi oss med energidryck och godis för att orka trampa hela vägen hem.

Fredag – planerad avslutning på veckan var att prova på boule. Men, då var vädrets makter emot oss med spöregn. Nytt försök med stor uppslutning, vilket resulterade i 16 nya intresserade.

SPF Moringen Eva Gustavsson