Eddie Oliva på Hantverkargården

Höstupptakt hos Moringen med Italienskt tema - vilken fest det blev!

SPF Seniorerna Moringen startade igång höstens verksamheter med en riktig höstfest!

Onsdagen den 6 oktober samlades vi till ett Italienskt tema med delikatesser, italiensk musik och borden uppdukade till fest och Hantverkarlokalen var knökfullt.

En fest i många bemärkelser; vi firade att vi äntligen kunde träffas igen, vi firade att höstens program äntligen kommit igång, samt sist men inte minst- glädjen att kunna mötas igen.

Vår ständige kock Luis Lundbohm ordnade som vanligt en superb måltid och med en tiramisu som även vår italienska gäst Eddie Oliva berömde! Vår gäst italienska sångaren och underhållaren Eddie Oliva gjorde ingen besviken, tvärtom en glädjespridare som förgyllde eftermiddagen hos oss, med sång, spex och där sorlet aldrig ville ta slut!

Olika teman kommer vi att fortsätta med framöver- detta var som sagt startskottet för Moringens medlemmar och det kommer mera!

Vårt motto är att sprida glädje och gemenskap och det kommer vi att fortsätta med, samt att Moringens verksamheter ska vara en förening i tiden- där det alltid ska finns något för alla.

Tack alla underbara medlemmar som kom till denna Höstupptakt, vi ses snart igen!

SPF Seniorerna Moringen
Agneta Tjärnhammar