Sommarutflykt till Lövhagen, 3 juli

SPF Moringen på grönbete.
En av sommarens vackraste dagar, den 3 juli, valde vi för vår utflykt till Lövhagen.

Eller också var det en ren tur att denna dag var solig, lagom varm och med en skön fläkt i luften. Tjugo personer hade följt uppmaningen att komma och träffas, prata och "fika". Våfflor och smörgåsar med kaffe eller annan dryck smakade gott där ute i gräset. Några medlemmar hade inte setts på ett tag, då är det ju extra trevligt att träffas.

Inget program hade vi denna dag, men det kan tänkas att några tog tillfället i akt och ventilerade tankar och idéer för föreningens verksamhet och om sina egna sommarplaner. Turen gick dit och hem med buss, egna bilar eller på cykel! Utflykten var en del i Moringens sommarprogram, nytt för i år. En tanke man kan spinna vidare på- det finns ju så många fina turistmål i Nynäshamns närmaste omgivning.

Text: Marit Norman .