Om föreningen

SPF Seniorerna Moringen är en förening, där seniorer i tiden kan samlas och umgås i träffar, i utflykter, resor och allehanda sociala och fysiska aktiviteter.
Samtidigt är man medlem i en intresseorganisation, SPF Seniorerna, som bevakar våra intressen på det kommunala och nationella planet.

• Vår klubblokal

Föreningen bildades den 6 december 1982 med namnet SPF Moringen (båttermen Moringen = fast förankring).
Föreningens "upptagningsområde" är södra delen av Södertörn.
Vi har c:a 540 medlemmar.

Besöksadress:
Hantverkargården (klicka här för vägbeskrivning!)
Skolgatan 54, 149 30 Nynäshamn.

Bankgiro: 5133–7616 används för alla inbetalningar såsom utflykter mm

De flesta av våra inomhusaktiviteter sker i Hantverkargården, exempelvis studiecirklar och onsdagsträffarna. Vi använder oss också givetvis av våra vackra naturtillgångar för träffar, utflykter och promenader.

Varje aktivitet annonseras på hemsidan och under Föreningsnytt i Nynäshamns Posten. För angelägen annonsering använder vi oss av e-post med grupputskick till dem som anmält adress.