Pubafton på Hantverkargården.

Onsdag den 8 april inbjöd SPF Seniorerna Moringen sina medlemmar till pubafton i Hantverkargården.

Föreningens ordförande Hans Berg inledde kvällen med att hälsa gästerna välkomna.

35 personer hade hörsammat inbjudan och lokalen fylldes snabbt med trivsamt småprat och glada skratt.

När vi hade försett oss med det som dukats upp på buffébordet, avlagt ett besök i baren och bänkat oss runt borden, hördes de spröda tonerna från en gitarr. Tonerna kom från trubaduren Lars.-Gunnar Haeggström, som inbjudits för att med sång och musik ytterligare förhöja stämningen. Det var melodier och sånger från "den gamla goda tiden" då både musik och text stannade kvar i minnet. Evergreens brukar vi kalla dem och när Lars-Gunnar bjöd in till allsång behövdes inga texthäften att bläddra i för de här sångerna dem kunde vi.

Under pausen informerade föreningen om aktiviteter som inte finns annonserade i vårens programblad. Det gällde den nybildade "Söndagsklubben", som är tänkt att vara en träffpunkt för söndagsgemenskap.med varierat innehåll . Det första tillfället blir den 3 maj och det är Barbro Holm och Maj-Britt Olofsson som till sammans med representant från styrelsen ska försöka skapa en trivsam samvaro. Håll utkik i NP!

Ett annat evenenemang är en resa till Enköpings parker i maj när lökväxterna blommar. Dit åker vi kommunalt. Håll utkik i NP!

Ordföranden avslutade kvällen med att tacka alla som medverkat till denna trivsamma och minnesvärda kväll.

Ingrid Hedin