Pubafton i april

Måndagen den 24 april inbjöd SPF Moringen till Pubafton med musik-quiz i Hantverkargården. Tyvärr var det inte så många som kom för att delta. Kanske var det regnet som kom precis innan som skrämde bort övriga medlemmar. Kanske måndag var "vilodag" efter helgens övningar.

Värdarna hade skapat en välsmakande charkuteritallrik som vi lät oss väl smaka. De som önskade något att dricka till kunde gå till baren för förfriskningar.

Stefan från Skivfönstret var kvällens gäst. Han hade satt ihop en musiktävling, som han trodde var lagom svår för oss gamlingar. Vissa frågor var dock väldigt svåra för de flesta av oss t ex: hur många filmer gjorde Elvis resp hur många album spelade Ted Gärdestad in. Vid ett av borden lyckades de trots allt med att svara rätt på 11 av 12 frågor. Stefan undrade skämtsamt om de lyckats få tag på frågorna i förväg. De var nog bara riktigt duktiga eller gissade bra!

Tråkigt att så få kommer när SPF ordnar något för oss medlemmar. Vi som var där i måndags hade i alla fall en mycket trevlig kväll. Stefan ställer gärna upp igen men då hoppas jag att det blir större deltagande.

Majvor Norberg