Nytt från aktivitetsgruppen

Medlemsmöte på Ösmo Plantshop den 5 april. Påminnelse om resan med Viking Lines Rosella den 18 maj. Det finns fortfarande platser kvar. Dessutom har det blivit fel datum i programbladet för mannekänguppvisningen i vår, det ska vara Onsdagen den 19 april, på Konstpoolen. Läs mer genom att klicka på rubriken eller gå in under fliken aktiviteter.

Onsdagen den 5 april medlemsmöte på Ösmo Plantshop kl 14.00. Gerald Deckart visar och berättar:" Lättodlat och ätligt".

Vi får sitta i växthusmiljön och lyssna till Gerald Deckert som visar och berättar om ätliga och lättodlade växter. Kaffe kan köpas i växthuscaféet. Önskar man äta vegetarisk lunch får man åka dit med tidigare buss, annars åker vi md buss 858 kl. 13.15 från Nynäshamns stn, avstigning Ösmo trafikplats.
Kontaktperson: Margareta Medin, Tel: 070 467 6091. Ingen föranmälan..

Påminnelse: Det finns fortfarande platser kvar till resan med Viking Lines Rosella och besök på Linnès Hammarby.

Avresa kl. 05.45 från Alkärrsplan, kl. 06.00 vid Ösmo stn. På vägen till Kapellskär besöker vi Linnés Hammarby, dit Linné flydde från stadens hets och där han undervisade sina studenter. Där får vi guidning, kaffe och smörgås. Vi åker vidare till Kapellskär och tar med bussen ombord på Viking Lines m/s Rosella kl 12.00. Buffetlunch inkl. dryck ingå. Tillfälle till shopping. I mån av plats får vän följa med.

Anmälan till Clara-Stina Rydberg senast 10 april.

Rättelse i Programbladet:
Modevisning onsdagen den 19 april på Konstpoolen