En bejublad musikupplevelse på vårens sista medlemsträff

Applåderna ville aldrig ta slut efter detta storslagna uppträdande av Negar Zarassi och David Carbe.

FOLKHÄLSODAGEN 22/5-24. kl 10.30-14.00

En matnyttig dag där vi bl.a. kan fundera på om vi vill känna oss gamla eller unga på äldre dar. Plats: Mölndals bibliotek, lokal Hajen

Resa till Kullabygden 16/5-24

Många har anmält sig till resan och nu är det snart dax att betala. Observera att anmälan är bindande (se hemsidan). Får ni förhinder, vill vi att ni meddelar detta snarast möjligt, så att person på kölistan kan få en chans att komma med. Önskan om betalning, senast den 7/5.

Strömstararna - runt Tåkern 25/4

Bussutflykt runt Tåkern i historiens tecken. Slutmålet var Vadstena och på vägen dit fick vi mycket av vår svenska historia till livs. Läs nedan, Jan Juréns resume av vår resa.

Välkomna till FOLKHÄLSODAGEN 22/5- 24 (nu med rättelse i texten)

Ett arrangemang av SPF Strömstararna om livskvalitet och det naturliga åldrandet. Tid: Onsdag 22 maj 10:30 – 14:00 Plats: Mölndals Stadsbibliotek, lokal Hajen

Dags att ...

Vi saknar fortfarande några inbetelningar för Strömstararnas resa till Östergötland - Vadstena med omnejd. Nu är det hög tid att betala!!!  Postgiro: 71706-6. Ange namn och vad betalningen gäller.

Resumé, medlemsträff 3/4-24

Familjejuridik och vårsång samlade nära 100 st Strömstarar på vår gemensamma medlemsträff den 3 april.

Kort resumé om konstrundan

Kort resumé om konstrundan i Skåne.

Betalt Medlemsavgiften?

Vi vill meddela att obetalda medlemskap avslutas 4 april. Eftersom många av våra medlemmar är tecknade för en Skandia - gruppförsäkring knuten till medlemskapet i SPF, vill vi uppmärksamma er på att försäkringen sägs upp om medlemskapet avslutas.

När minnet sviktar

När minnet sviktar - En föreläsning om demenssjukdom med Ulrika Fredh. Arrangör: Studieförbundet Vuxenskolan