SPF Inbjudan till Fyrlänsfest i Huskvarna.

Den 8 augusti är det Fyrlänsfest/sommarfest i Folkets park i Huskvarna. En heldagsutflykt med fest och glamman. 2 st bussar kommer att plocka upp deltagarna i Blekinge. Turlista med hämtplatser meddelas senare. Se inbjudan nedan. Det är begränsat deltagarantal så anmäl dig senast 15 maj!

Månads möte med Labans trio

Torsdagen den 18 april. Mitt i aprilväders månaden träffades vi på månadsmötet på Bergslagskrogen. Aprilväder var det! Sol, mulet, åskregn med hagel och sedan sol med regndimma över golfbanan. I stugan var det dock varmt och skönt! Först en schnitslad bana eller en filé om man så ville och sedan kaffe, underhållning och dragning av gul serie! Se reportaget nedan.

Heldagsutflykt 11 april till Korrö hantverksby och Vissefjärda

Även om det var mulet väder och lite ruggigt så var det inga mulna miner på dagens utfärdare. Varmt och gott var det i bussen som avgick från Ronneby resecentrum ca kl 8.30. Tänk att man skulle få färdas bakåt i tiden, träffa en man som verkade ett hundratal år tillbaka i tiden. Hur skulle det gå till? Se reportaget nedan!

Café Rosa huset Torsdagen den 4 april kl 14.00. Eva Holmberg, informerade om osteoporos

Kerstin hälsar Eva Holmberg, folkhälsoansvarig SPF Blekingedistriktet välkommen till dagens information om osteoporos (benskörhet)”en dold sjukdom”. 43 intresserade medlemmar lyssnade på Evas fantastiska framförande och kom med frågor angående dagens ämne. Kaffe med dopp i sedvanlig ordning smakade gott! Se reportaget nedan!

Movietime med mingel på Centrumbiografen!

Torsdag den 21 mars kom 33 förväntansfulla SPF-medlemmar till Centrumbiografen för att se den kritikerrosade filmen "Den sista Resan", en rolig road tripp med åldrad pappa, Lars Hammar, regisserad av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson som även har huvudroller i filmen. Thomas Forsberg, Centrumbiografens ägare hälsade oss välkomna till ett bord med både snittar och bubbel. Det var trångt men hjärtligt i loungen och ljudnivån var i topp, som vanligt är när vi glada vänner träffas. På återseende till hösten, med en ny film med mingel!

GLAD PÅSK

Vi på redaktionen önskar alla våra kära medlemmar en riktigt GLAD PÅSK!

Pubafton på Bergslagskrogen!

Trubadurafton på Bergslagskrogen den 14 mars med musikgruppen BBC som underhöll oss med gamla godingar som låg oss nära hjärtat. Vi sjöng med för fulla halsar. Om det lät bra eller inte får de lärda tvista om. Det bjöds på exotisk planka med alla tillbehör. Väldigt smakfullt! Även kaffe med kaka intogs innan vi tackade för oss och gick hem. Nästa träff är den 21 mars kl 14.00. Filmföreläsning på Centrumbiografen. Väl mött!

Nu blir det klackarna i taket på Vidablick! Får jag lov!!

Entusiaster anordnar dans på Vidablick! 3 april ! För 65 plussare! Begränsat antal platser och anmälan senast den 26/3 till personerna som är antecknade på annonsbladet. Skynda anmäl och välkomna! Se inbjudan med anmälan nedan!

I Evert Taubes fotspår! En bild -och sångberättelse!

Torsdagarnas cafémöten i Rosa Huset är något att se fram emot! Denna gång var det Evert Taube vi kunde njuta av eller rättare sagt Åkes och Erica Giselsson livliga animering med bilder och sånger av densamme! Se ett kort reportage nedan.