Trevlig SPF-dag på Jägersro

Maj månads sista dag stod i travhästars tecken, i varje fall för alla SPF-medlemmar som hade anmält sig till SPF-dagen på Jägersro, ett arrangemang från Skånedistriktet i samarbete med Jägersro.

SPF-dagen planerades redan 2020 men fick ställas in två gånger på grund av pandemin. Men skam den som ger sig så nu var det äntligen dags! Tanken från början var att erbjuda detta endast till föreningarna. Men eftersom det var så många platser kvar och vi ville ge fler medlemmar i Skåne en chans att komma, bjöd vi också in alla medlemmar med registrerad e-post. Totalt blev det ca 220 SPF:are som fick en trevlig dag på Jägersro.

Dagen inleddes med stallbacksvisning i mindre grupper. Vi fick titta på banorna och lära oss en hel del om travsporten. Det blev även en vända till stallarna där vi fick hälsa på några deltagande hästar och om man hade tur kunde man få bra stalltips från en hästskötare…

Efter rundvandringen i ganska kallt och fuktigt väder var det skönt att komma in för en tipspromenad inomhus. Och snart var det dags att gå upp mot restaurangen för en tidig men väldigt god lunch. Från restaurangen hade man en fin utsikt över travbanan där loppen startade vid 12.30-tiden.

Man avundades inte kuskarna i ösregnet under första loppet, men som tur var klarnade det upp sedan och det kom till och med lite solglimtar.

Totalt fick vi se 9 lopp och det var väldigt spännande, inte minst för dem som hade laddat ner ATG:s app och spelade en liten slant!

Det blev en rolig dag och efteråt framförde många sin uppskattning. Vi vill tipsa om att Jägersro brukar ha lunchtrav vissa dagar på året, det är ett trevligt utflyktsmål för både enskilda och föreningar.