Äntligen Hjärnkoll igen!

På grund av pandemin har distriktet inte kunnat anordna Distriktsmästerskapen i frågesportstävlingen Hjärnkoll på två år. Därför vill vi redan nu slå ett slag för den 22 september då Hjärnkoll arrangeras på Älvkullen i Höör. Vi hoppas på att många föreningar anmäler sig. Väl mött!

Hjärnkoll är en lagtävling som anordnas av Förbund och Distrikt och består av 3-mannalag från samma förening + reserv och eventuell lagledare (totalt max 5 personer).
Distriktet genomför en tävling för Skåne där vinnarna kvalificerar sig till finalen i Stockholm den 13 oktober, läs mer här.

Distriktstävlingen äger rum den 22 september 2022, kl 13.00.
Plats: Älvkullen, Älvgatan 2, Höör

Dörrarna till salen öppnas kl 12.50 och vi börjar med förtäring.
Frågesporten börjar kl 13.45 eller när alla är redo. Avslutning ca kl 15.00.

Publik och gäster är välkomna. Önskas lunch, är avgiften per person som nedan.

Den förening vars lag kvalificerar sig för deltagande i riksfinalen i Stockholm den 13 oktober får ett bidrag motsvarande Skatteverkets traktamentes regler + billigaste resa och övernattning + eventuell anmälningsavgift.

Tävlingen består av 16 frågor som är fördelade i följande ämnesområden:

Världen, Kropp & själ, Naturvetenskap & teknik, Då & nu, Litteratur, Ord & kuriosa, Idrott, lek & spel, Scen, musik & konst

Om det bästa resultatet delas av flera lag avgörs den inbördes placeringen med en utslagsfråga, som t ex kan bestå av mått- och viktfrågor. Den som kommer närmast vinner.

Anmälan med uppgift om tävlande lag skall vara Distriktskansliet i Höör tillhanda senast 5 september 2022.
E-post: spf.skane@telia.com eller telefon 0413-291 14.

Anmälningsavgiften är 300 kr per lag och 150 kronor/person och faktureras deltagande förening i efterskott. Om betalning sker kontant och kvitto önskas, meddela i förväg.

I avgiften ingår en lättare lunch (prel. en liten landgång), dricka och kaffe innan tävlingsstart.

Vi hoppas på ett stort deltagande från många föreningar! VÄLKOMNA!