Mässan för Res- & Livslust närmar sig med stormsteg

På torsdag den 3 oktober är det dags för Skånedistriktets mässa Res- & Livslust i Malmö Arena. Välkommen att träffa utställare inom resor, kultur, boende, motion, hjälpmedel och skönhetsvård och lyssna på intressanta föreläsningar. Fri entré!

SPF Seniorerna Skånedistriktet arrangerar för tredje gången en mässa för Res- & Livslust på Malmö Arena i Hyllie.

Adressen är Restaurang Palissad, Arenagatan 15 Malmö. Mässan är öppen mellan klockan 10.00–15.00.

Föreläsningar:

Klockan 11.00 – "Den sista divan, Anita Ekberg"

Lars Hector är professionell festfixare, arrangör och glädjespridare och känd nöjesprofil i Malmö och Skåne. Tidigare krögare och ägare till den legendariska nattklubben Trocadera. Lars Hector kommer att dela med sig av sina minnen från "den sista divan", oförglömliga Anita Ekberg!

Klockan 13.00 – "Vår tid är nu"

Rasmus Troedsson är skådespelaren som blivit känd för en bred publik genom sin roll som den folkkära hovmästaren Bellan Roos i succéserien "Vår tid är nu".
Rasmus kommer att berätta om sin brokiga livsresa från barnhemsbarn, kampen mot alkoholismen och hela vägen fram till sitt nuvarande liv som framgångsrik skådespelare i filmens och tv-seriens värld.

Mässan är öppen för alla, man måste inte vara medlem i SPF. Fri entré.
Välkomna!