September 2020

SPF Tre Äss, uteaktivitet vid badplatsen i Sandared 2020-09-29

För första gången sedan årsmötet i februari vågade sig föreningen på att bjuda in medlemmarna till en gemensam aktivitet vid badstranden i Sandared. Förmiddagen bjöd på soligt höstväder och till en början en helt spegelblank Viaredssjön.

Ett fyrtiotal medlemmar hade hörsammat kallelsen och samlades för att gå en tipspromenad på ca 1 kilometer.

På medhavda stolar spred sig sedan deltagarna på behörigt avstånd från varandra för att avnjuta de korvar och den dricka som föreningen bjöd på och samtidigt passa på att få lite social kontakt.

Efter prisutdelning i tipspromenaden passade ordförande Sven Fagerberg på att lämna lite information om de aktiviteter som pågår trots Covid 19. Det är boulen och promenaderna.

Informerade om sin nuvarande verksamhet gjorde även Lasse och Christina från Mötesplats Sandared. Mötesplatser för seniorer håller stängt för minska risken för att sprida coronavirus. Medarbetarna på mötesplatserna finns istället vid de ambulerande röda minibussar som besöker olika platser i Borås kommun olika dagar.

Text: Anja Jonsson; bilder Anja och Lars-Erik Jonsson, Sven Fagerberg