Oktober 2016

• Samvaro
  • Musikanter
  • Samvaro

Fyllda av förväntan samlades hela 93 medlemmar ur SPF Seniorerna Tre Äss i Sjömarkens idrottsgård för "Irländsk afton". När alla väl kommit på plats, hälsade vice ordföranden Åke Caarp alla välkomna med förhoppning om en trevlig afton.

Strax kom mat och dryck fram på borden och ljudnivån steg. Så var det då dags kvällens höjdpunkt, musikframträdandet av tre spelglada musiker från Sätila med sättningen dragspel, bas och gitarr, en kvinna och två män. Bandet har enligt egen uppgift inget entydigt namn men vid samtal med medlemmarna efter uppträdandet menade de - skämtsamt - att de möjligen kunde kalla sig "Skönheten och Oljuden" där rollerna i demokratisk ordning bör alternera mellan de tre bandmedlemmarna.

Under kvällen belönades också deltagare i motionstävlingen och på sedvanligt sätt såg Åke Caarp till att lotteridragningen skedde under lagliga former.

Musikframträdandet - kvällens höjdpunkt - präglades av en alldeles enastående spelglädje där det bjöds på en rad irländska låtar men också på välkända visor, rocklåtar och ett knippe Beatlespärlor. Vi bjöds också på flera kompositioner av gruppens dragspelare där han trakterade sitt lilla durspel med stor virtuositet.

Alltjämt uppfyllda av musiken och den glada stämningen avslutade vi kvällen med en tacksamhetens tanke till gänget från Sjömarken som ordnat den trevliga kvällen åt oss.