Oktober 2020

Utomhusträff vid Sjömarkenbadet torsdagen den 22 oktober.

SPF Seniorerna Tre Äss lyckades pricka in en utomhusträff med uppehållsväder vid Sjömarkens badplats torsdagen den 22 oktober.

Ett trettiotal medlemmar (och en hund) hade utrustat sig för en stunds friluftsliv bestående av poängpromenad, medhavd fika och social samvaro på de villkor som rekommenderats av Folkhälsomyndigheten.

Eftersom det var bra att hålla sig i rörelse, kom poängpromenaden igång snabbt. Frågorna var lite kluriga och av typen "detta borde man veta" d.v.s. sådant man har hört många gånger men inte direkt lagt på minnet. I alla fall lyckades någon få alla rätt och några ytterligare kunde glädja sig åt bra resultat strax bakom segraren. De framgångsrika deltagarna fick sina priser och välförtjänta applåder.

Vi intog vår medhavda fika så säkert vi kunde; några satt under tak, andra satt på egna stolar under bar himmel och några spred ut sig på behörigt avstånd vid de utomhusbord för bordtennis som finns på området.

En uppskattande applåd fick de medlemmar från Sjömarken som hade ordnat det hela och ordförande Sven Fagerberg nämnde på skämt att vi från och med den här dagen återfått vår status som "vanliga människor" eftersom Folkhälsomyndigheten just upphävt de rekommendationer som gällt för alla 70+.

Trots detta positiva besked, blir det ingen luciafest det här året. Inte heller blir det någon "Annie", musicalen som många hade anmält sig till. Positivt däremot var att Fagerberg kunde hälsa några nya medlemmar välkomna till vår förening.

Text och bild: Lars-Erik Jonsson