Februari 2023

Årsmöte 2023

SPF Seniorerna Tre Äss höll den 20 februari sitt årsmöte i Sandhults församlingshem. Ett 80-tal personer hade samlats i lokalen. Efter det att föreningens ordförande Lars Ahlberg hälsat välkomna vidtog sedvanliga årsmötesförhandlingar handfast och skickligt ledda av Eddie Magnusson.

Därefter vidtog underhållning av Kenneth Holmström från Vara som spelat många år i Drifters dansorkester. Kenneth gjorde stor succé då han framförde kända låtar från den tid då dagens pensionärer var unga bl.a. ett medley med Sven-Ingvarslåtar. Mellan låtarna stod han för ett trevligt och underhållande mellansnack med egna minnen från barndomen i Karlsborg, minnen från orkestertiden och återblickar på företeelser från främst 60- och 70-talet framförda på ett trevligt västgötskt idiom.

Kenneth förevisade även mer eller mindre spektakulära scenkläder han använt under sin tid som orkestermusiker, vilket framlockade igenkännande skratt från publiken, som kände igen de tidstypiska stilarna. Han lyckades även locka med publiken på allsång och handklappning i bl.a Volare och Corinna, Corinna. Till färdig bakgrundsmusik trakterade han skickligt såväl gitarr som klarinett och saxofon – alt, tenor och sopran.

Vid en paus i musiken bjöds på kaffe och prinsesstårta och innan deltagarna gick hem avtackades Maj-Britt Johansson och Elsa Carlbom med en blomma då de lämnade sina uppdrag som funktionärer i föreningen.

Vid utgången delades det ut tulpanbuketter till mötesdeltagarna.
Fler bilder finns här.

Text:Anja Jonsson Foto: Sven Fagerberg och Anja Jonsson