December 2019

SPF Seniorerna Tre Äss Luciafirande, 12 december, Sandhult

Att få besök av Borås Kulturskolas Lucia med tärnor och stjärngossar är en av julens höjdpunkter. Skön sång i stämmor, säkert framförda av dessa musikaliska ungdomar är en upplevelse!

Kent Carlsson serverar glögg till Rolf Jaldevik, Mari-Anne Fagerberg, Birgit Holm, Maj-Britt Johansson och Lillemor Andersson.

Vi som fick nöjet att uppleva detta var ett 70-tal från föreningen, som samlats i Sandhults församlingshem denna mörka decemberkväll. Glöggen som serverades vid ankomsten behövdes.

Före Luciatåget serverades julgröt och skinksmörgås. Kjell Ejderhall och Hans Carlsson spelade, och julsångerna bidrog vi alla med. Ett stort lotteri med massor av skänkta vinster hade även dukats upp.

Sven informerade om kommande aktiviteter. 2020 års första möte blir den 14 januari i Sjömarkenkyrkan med parentation och information om framtidsfullmakt och andra ekonomiska frågor.

Frågesporten "Hjärnkoll" äger rum 17/1 i Hökerum för vår del. Laget består av Dick Andreasson, Astrid Carlsson och Sven Fagerberg.

Caisa Johansson redogjorde för vårens reseplaner. Detaljerna presenteras i vårprogrammet, som kommer ut i början av januari, där även återkommande aktiviteter finns med.

"Lyckliga damen" med sin vinst, Signild Ström.

Våra musikanter fortsatte med några härliga låtar innan Sune Lindskog tackade alla som varit engagerade i kvällens program för ett fint arbete.

Text och bild: Sven Fagerberg