April 2018

Månadsträffen i april hölls i Sandhults församlingshem

Månadsträffen  i april hölls i Sandhults församlingshem den 19/4 med ca 55 personer närvarande.

Ordföranden Sven Fagerberg hälsade välkommen och presenterade dagens tema som var "Från Taube till Afzelius".

Anders Stenberg på klaviatur och Ingwer Kliche, gitarr och sång, bjöd på en musikalisk mix.

Förutom Som stjärnor små av Taube och Till min kära av Afzelius bjöds vi på låtar som gjorts kända av Cornelis Vreeswijk, Alf Robertsson, Thor-Eriks, Jim Reeves, Tom Jones, Elvis m.fl. Vi bjöds även på 60-talshiten Seeman på originalspråket tyska.

Efter underhållningen var det dags för kaffe, frallor och kaka. Därefter var det dags för information, först från Sven Fagerberg:

• 207 personer har betalat medlemsavgiften till föreningen. 7-8 stycken av dem som fått utskick har inte betalat.
  • Vidare meddelade Sven att det fanns 3 biljetter kvar till Rivierans guldgossar.
  • Den 29/4 blir det Söndagscafé på Sanderöd med underhållning av Backabogänget.
  • Information om fallskador i Immanuelskyrkan den 20/4.

Därefter tog Bertil Tunje vid:

• Allt var inte riktigt klart än beträffande den planerade resan till Gotland 26/8 – 29/8, men information beräknas nå medlemmarna i v 17.
  • Post till medlemmarna kommer i fortsättningen att skickas som e-post. Endast vår- och höstprogram kommer per post.
  • Medlemmar som inte har e-post uppmanades skaffa en "e-postvän" som kan informera dem om vad som skickats ut från föreningen.

Efter informationen vidtog sedvanlig lottdragning innan det var dags för allmänt uppbrott.