December 2017

SPF Seniorerna Tre Äss Luciafirande

Att få besök av Borås Kulturskolas Lucia med tärnor är en av julens höjdpunkter. Skön sång i stämmor, säkert framförda av dessa musikaliska flickor är en upplevelse!

Vi som fick nöjet att uppleva detta var 75 medlemmar från föreningen, som samlats i Sandhults församlingshem denna mörka decemberkväll. Glöggen som serverades vid ankomsten behövdes. Före Luciatåget serverades julgröt och skinksmörgås. Våra musikanter underhöll, och julsångerna bidrog vi alla med. Ett stort lotteri med massor av skänkta vinster hade även dukats upp.

Sven informerade om att medlemsavgiften, som ombesörjs av förbundet centralt kommer med utskick i januari. Frågesporten "Hjärnkoll" äger rum 19/1 kl.10.00i Rångedala för vår del. Laget består av Ingaill Eriksson, Dick Andreasson och Sven Fagerberg. 8/2 kl.16.00 blir det guidad visning av Abecita konstmuséum. Vårens program skickas ut i januari. där även våra resor presenteras.

Sven tackade alla som varit engagerade i kvällens program för ett bra arbete och informerade om att 2018 års första möte blir torsdagen den 18/1 kl.15.00 i Sandareds kyrka med parentation och information om äldreomsorgen.
Som avslutning sjöngs Stilla Natt och alla önskades en God Jul och ett Gott Nytt År.

Text och bilder: Sven Fagerberg