December 2023

SPF Tre Äss Luciafirande i Sandhult 13:e december

Att få besök av Borås Kulturskolas Lucia med tärnor är en av julens höjdpunkter. Skön sång i stämmor, säkert framförda av dessa musikaliska flickor är en upplevelse!

De som fick nöjet att uppleva detta var ett 80-tal medlemmar från föreningen, som samlats i Sandhults församlingshem denna mörka decemberkväll. Glöggen som serverades vid ankomsten behövdes. Efter Luciatåget serverades julgröt och skinksmörgås.

Kjell Ejderhall underhöll med sång och musik och på repertoaren fanns både Taube och Vreeswijk. Kjell ledde även allsången, där de flesta av julsångerna fanns med. Efter kaffe och pepparkakor väntade ett stort lotteri med många vinster.

Ordföranden Lars Ahlberg tackade till sist alla som varit engagerade i kvällens program för ett fint arbete. Han önskade sedan alla en god jul och ett gott nytt år.

Text och bilder: Sven Fagerberg