Februari 2024

SPF Seniorerna Tre Äss höll sitt årsmöte den 19/2 2024 i Sandhults församlingshem.

Mötet var välbesökt med ett 80-tal närvarande. Föreningens ordförande Lars Ahlberg öppnade mötet och hälsade deltagarna välkomna. Därefter bad han om förslag på mötesordförande. Eddie Magnusson föreslogs och valdes. Till sekreterare valdes föreningens ordinarie sekreterare Anja Jonsson. Eddie Magnusson tackade för förtroendet och ledde därefter snabbt och effektivt mötet genom de traditionella punkterna vid ett årsmöte. Såväl kassör som revisorer hade fullgjort sina uppgifter på bästa sätt varför den avgående styrelsen kunde beviljas ansvarsfrihet. När det kom till val respektive omval av olika poster, hade valberedningen under ledning av Sven Fagerberg lyckats fylla alla poster vilket ledde till att de olika valen kunde förrättas snabbt. När alla dagordningens punkter var diskuterade och beslutade, avslutade Eddie mötet.

Efter att årsmötet avslutats avtackade ordförande Lars Ahlberg den avgående sekreteraren Anja Jonsson och Rune Andersson från Sjömarkengruppen. Därefter bjöd föreningen deltagarna på efterlängtat kaffe med prinsesstårta.

När tårtätandet och pratlusten fått pågå en stund, presenterade Lars Ahlberg dagens underhållare. Thomas Rhen. Thomas tog kommandot vid mikrofonen och efter lite ljudkoll presenterade han sig som f.d. kyrkvaktmästare i Seglora. Vid kaffebordet tidigare  berättade Thomas att han  hållit på att spela tillsammans med andra under lång tid och på olika ställen, mest ideellt, sa han.

När ljudkoll och presentation var avklarade drog Thomas igång med en välkänd Sven-Ingvarslåt som de flesta nog kunde tralla med i. Sedan framförde han en lång kavalkad av 60-talshits, allt från låtar av Elvis och Rick Nelson till kända dansbandsörhängen som Leende guldbruna ögon och Lasse Berghagens vackra Till Stockholms skärgård. Avslutningvis spelade han "I natt jag drömde..." vilken vi alla kunde sjunga med i. Sammanfattningsvis var Thomas en person med god publikkontakt, trevligt mellansnack och fint gitarrspel på sin 12-strängade gitarr. Vi tackade förstås med applåder innan de som ordnat det praktiska så fint också fick en välförtjänt applåd.

Vid utgången väntade ännu en trevlig begivenhet där alla hushåll fick var sin tulpanbukett av föreningen.

Text och bilder: Lars-Erik Jonsson