231009 Månadsträff

Ordförande Lars Åhman hälsade 67 medlemmar välkomna.

Den här gången var det hattparad. Många fantasifulla kreationer fanns att beskåda. Det var också bordsplacering.

Dagens underhållare var Mats Löwing från Tidaholm som kåserade om Tavlor i mitt liv.

Birgitta Snygg informerade från kommun och landsting om sjukvård, äldreboenden och fritidsaktiviteter. Hon hade även informationer angående Västtrafiks verksamhet. Hon uppmanar var
och en att säga sin åsikt om kommunala ting.

Eva Rantzows kulturinformation innehöll:
Fredag 19 januari kl 18.20 går vi på Kalsongrevyn på Sagateatern. 350 kr. Anmäl och betala före 15/11.

Fredag 9 februari åker vi till Falkenbergsevyn. Mat, buss och biljett, 940 kr. Anmäl och betala före 3/12.

Tisdag 19 mars på Åhaga. Borås symfoniorkester framför verk ur Per Gynt. Musik av Edvard Grieg. Hugo Svedberg medverkar med cellokonsert. Anmäl och betala före 29/10.

Anmälan till arrangemang görs till Eva tel 070 296 64 41 eller Hans tel 070 524 93 33.

Anmälan till månadsträffen/luciafesten den 11 december med julbord görs till Eva tel 070 296 64 41.

Vid månadsträffen/grötfesten blir det underhållning av föreningens egna medlemmar. Eva uppmanar den som vill underhålla med något att säga det till henne.

Birgitta Klang inbjuder till gemensam lunch den 18 oktober på Räven och Rönnbären kl 13.

Måndag 16 oktober har vi frågetävlingen Hjärnkoll kl 10 i Toarps församlingshem. Alla är välkomna.

Benny Karlsson berättade om en bouletävling i Ulricehamn.