2018-01-08 Grötfest

SPF seniorerna Toarp har haft grötfest i Toarps församlingshem. Drygt 70 personer, som hälsades välkomna av föreningens ordförande Lars Åhman, lät sig väl smaka av gröt och smörgås med julskinka.

Dagens tema var studiecirklar och några av föreningens studiecirklar hade samlat ihop material som presenterades.

Fotocirkeln visade stämningsfulla bilder från när och fjärran. Målarcirkeln hade sammanställt ett collage med äppelmotiv målade i akvarell och sångcirkeln sjöng några pigga sånger.

Efter kaffet gavs information om kommande aktiviteter såsom SPF:s Veteranvetartävling, som går av stapeln i Rångedala den 19/1. Deltagarna från Toarp heter Birgitta Olsson, Marita Jörkander och Lars-Göran Wässbring. Eftermiddagen avslutades med lotteridragning. Nästa medlemsträff blir årsmötet den 12 februari i Toarps församlingshem.