Sillunch

SPF seniorerna Toarp Dalsjöfors
Toarps församlingshem
Vid pennan Eva Rantzow

Ordförande Lars Åhman hälsade 90 personer välkomna till årets sillunch.

Även i år hade deltagarna i herrarnas matlagningscirkel ordnat ett vackert och välsmakande sillbord.
Till kaffet serverades sommarbakelse.

Pelle Svensson visade bilder från Dalsjöfors då och nu. Det är intressant att se, hur samhället förändras
när gamla hus rivs och nya byggs. Vi fick även se vackra naturbilder.

Eva-Lotta Lindqvist och Inger Nyman gjorde reklam för studiecirklarna, som börjar igen till hösten.
De ville även få in förslag till nya cirklar.

Hans Rantzow bjöd in till olika kulturella tillställningar, som sker tillsammans, såsom:
Onsdag 5 juli kl 15. Våfflor, underhållning och guidning av stugorna vid Toarps Hembygdsgård.

Torsdag 27 juli. Karins lada, där Sonja Aldén och David Carbe framför ”Sånger i tiden”

Söndag 8 oktober kl 16. Från Broadway till Duvemåla på Åhaga.

Lördag 28 oktober kl 15. Hålligång Hasse o Tage i Sinnenas hus.

Fredag 9 februari 2024. Falkenbergsrevyn.
Anmälan till Hans eller Eva Rantzow. Tel 070 524 93 33 eller 070 296 64 41.

Birgitta Klang välkomnade till gemensam lunch på Räven o Rönnbären den 29 juni kl 13.

Höstens medlemsbrev, med programblad och blad om studiecirklar delades ut till de medlemmar som var närvarande. Övriga medlemmar får sina brev per post eller utbärning.

Den trevliga eftermiddagen avslutades med lotteridragning, med många fina vinster.