2018-11-12 Månadsträff

SPF seniorerna Toarp har haft månadsträff i Toarps församlingshem. Ordförande Lars Åhman hälsade 90 personer välkomna. Till den här träffen var utrikeskorrespondent Lisa Carlsson inbjuden. Hon berättade om sitt arbete i olika länder, främst USA, då hon jobbade för Sveriges Television. Hennes man Leif visade bilder och filmer till hennes berättelser. Det blev ett verkligt uppskattat framförande.

Efter kaffet gav föreningen sina medlemmar information om kommande teaterbesök och resor samt möjligheter till gymnastik. Alla blev också uppmanade att bära reflex i höstmörkret. Träffen avslutades med lotteridragning.

Nästa träff blir den 10 december då det kommer att serveras jultallrik. Anmälan senast 1/12 till Iréne Persson tfn 033-27 18 46.