2022-03-14 Månadsträff

Månadsträff 14/3 Församlingshemmet Dalsjöfors.

Styrelsemedlemmarna Inger Nyman och Birgitta Klang stod vid dörren och hälsade medlemmarna välkomna.

Ordförande Lars Åhman välkomnade 47 medlemmar och då speciellt dagens underhållare, Birgitta Fernström.

Birgitta kåserade under temat ”Mellan Hägg och Syrén” med fokus på att blicka framåt. Av vår rika visskatt bjöd även Birgitta på sång av många kända visdiktare. I Lasse Berghagens ”En kväll i juni” stämde även publiken in. Hon avslutade med några citat ur sin egen bok ”Sol, regn och kaffe i eftermiddagsljuset”. Lars tackade Birgitta för en trevlig underhållning.

Tittis kaffegrupp bjöd på kaffe, vetebröd och kaka.

Hjärnkollgruppen Inger Vikstrand, Marita Jörkander och Birgitta Olofsson gratulerades till vinsten i deltävlingen i Hökerum och går nu till finalen 9/4 i Borås.

Information om försök till gemensamma luncher nu efter pandemin 24/3 och 19/5 kl.13:00 på Räven och Rönnbären. Anmälan till Birgitta Klang tel. 070 374 83 39.

Inger Vikstrand informerade om kultur.
Hur bussresan till Falkenbergsrevyn ska organiseras vad gäller påstigning.
Hjalmarsson 40-årsjubileum 9/4. Biljetter delades ut till de som är anmälda till detta. Information om teater lilla scen ”En jävla röst” 31/3 kl. 19:00, ett gästspel. En berättelse i ord och ton om Ester Blenda Nordström som var en stark kvinnoröst.

Gun hade fixat sedvanligt fint lotteri med många vinster.

Lars tackade för visat intresse och påminde om nästa månadsträff 11/4 då Defenders underhåller oss med glad musik. Det kommer även bli överraskningsfika.

Publicerad 2022-03-19 av erik105514@gmail.com