2018-02-12 Årsmöte

Årsmöte måndag 12 februari 2018

• Irene avtackas efter 13 år som kassör

SPF seniorerna Toarp har haft årsmöte i Toarps församlingshem. Drygt 100 medlemmar hälsades välkomna av föreningens ordförande Lars Åhman.

Marianne Johansson höll parentation över sex medlemmar, som avlidit under året.

Årsmötet, som leddes av Seth Svensson, valde följande styrelse.
Till föreningens ordförande valdes Lars Åhman. Övriga styrelseledamöter är Birgitta Snygg, Eva Rantzow, Birgitta Holmberg, Eva Carlsson, Iréne Persson, Gert Götesson, Birgitta Klang och Bo Holmberg.

Blommor utdelades till Birgitta Klang, som avgick som friskvårdsombud samt till Kerstin Oscarsson, som varit vår representant i frivilligverksamheten "Tummen". Iréne Persson uppvaktades för sitt arbete som föreningens kassör under 13 år.

När årsmötesförhandlingarna var avklarade bjöds på smörgåstårta.
Hemsideansvarige Erik Nyström hade gjort ett rullande bildspel. Det var bilder från verksamheten under året, såsom Ölandsresa, studiecirklar, månadsträffar, resa på Göta kanal m.m.

Övrig information som gavs var inbjudan till lunchträffar samt information om förestående resa till Krakow. Likaså påpekades vikten av att man skriver avsändare, när man skickar in sin medlemsavgift.

Verksamhetsberättelse 2017

Protokoll Årsmötet 2018-02-12

Nästa månadsträff blir den 12 mars kl 15 i Toarps församlingshem.