Månadsträff 12 september 2022

Vid pennan Eva Rantzow
Införd på hemsidan av erik105514@gmail.com

Ordförande Lars Åhman hälsade gamla och nya medlemmar välkomna. Idag var 50 personer församlade.

Erik Nyström, föreningens kassör, hade gjort ett lotteri på inträdesbiljetten. Vinster var lotter från månadsträffslotteriet, som Gun Gustavsson ombesörjer.

Duo Komp underhöll. Duon bestod av Kenneth Lundberg och Kenneth Ardehed.

Sonny Svensson, med medhjälpare serverade kaffet.

Studieombud Inger Nyman meddelade, att det finns plats i de flesta studiecirklar.

Birgitta Klang: Vi äter lunch på Räven och Rönnbären den 29/9 och 20/10 kl 13.00.

Besök på Le&Landa den 6/10 kl 18.15.

Birgitta Holmberg: Det finns biljetter till Krister Claesson, Beatlesföreställning.

Jan Hjalmarsson ger en föreställning med Povel Ramelmelodier den 22/10. På Sinnenas Hus kl 15.00.
Biljetter finns.

Stadsteatern ger tre egna föreställningar i höst. Birgitta har bokat biljetter på föreställningen” Små äktenskapliga brott” den 27/10 Det finns tillfälle att utnyttja den fribiljett man fick vid studiebesöket på stadsteatern tidigare i vår. Annars är priset 150 kr eller 220 kr.

Hon påminde också om att anmälningsavgift på 500 kr ska betalas för teaterresan till Fanny Girl.

Erik Nyström inbjöd till vår konsert i Rångedala med Johanna Lillvik. Den 13/11 kl 17.00.

Gert Götesson ordnar, tillsammans med Gunilla och Jonny Adam, en vinprovningskväll i Cosmorama den 16/11 kl 17.00. Han tar emot anmälan.

Inger Vikstrand sade, att det blir konsert med Rigmor Gustavsson i Äspereds kyrka den 8/10 kl 17.00.

Träffen avslutades med lotteridragning med bl a vinster som blivit över från Toarpsdagen.