Månadsträff 10 oktober 2022

Vid pennan Eva Rantzow
Införd på hemsidan 11 oktober av erik105514@gmail.com

Ordförande Lars Åhman hälsade de 55 närvarande medlemmarna välkomna.

Gert Johansson, socionom och hälsovetare föreläste på ett humoristiskt sätt om kropp och hälsa.

Ingbritt Götessons kaffegäng serverade kaffe och goda kanelbullar.

Medlemsinfo:
Gert Götesson inbjöd till vinprovningskväll den 16 november. Gunilla och Johnny Adam, som har en vingård i Italien, medverkar. Anmälningslistor finns vid utgången.

Inger Nyman pejlade om det finns intresse för en buggkurs för seniorer.

Eva Rantzow meddelade, att föreningen bjuder de boende på Dalhem på kaffe med wienerbröd den  22 oktober kl 14:30. Kom, så fikar vi tillsammans.

Birgitta Holmberg hade listor till Falkenbergsrevyn och Kalsongteatern att skriva upp sig på, om man vill åka med.

Erik Nyström inbjöd till konsert i Rångedala kyrka den 13 november med Johanna Lillvik. Ett arrangemang tillsammans med svenska kyrkan.

Erik Nyström hade dragning på inträdesbiljetten. Vinster var lotter från Guns lotteri.

Gun Gustavsson hade lotteridragning med många härliga vinster.

Lars Åhman tackade alla bidragande för idag.