Månadsträff 14 november 2022

Vid pennan Eva Rantzow
Införd på hemsidan 24 november av erik105514@gmail.com

Ordförande Lars Åhman hälsade 69 medlemmar välkomna.

Erik Nyström delade ut gratislotter till alla. Vinsterna var lotter från Guns lotteri. Han rapporterade också om resultatet från söndagens konsert med Johanna Lilllvik. 160 hade betalat vardera 150 kr. Det blir ett överskott från konserten som går till BAM - kyrkans projekt i Bulgarien.

Underhållare för dagen var Per-Anders Johansson, som kåserade kring sitt arbete som auktionsförrättare. Han hade många intressanta minnen att berätta.

Dagens kaffevärd var Barbro Karlsson, som bjöd på hembakat. Jättegott.

Dagens information:
Eva-Lotta Lindqvist har startat ett projekt, som handlar om, att ringa en vän. Intresserade skriver upp sig på en lista för uppdrag.

Konstnär Lena Maijanen kan hjälpa till om vi vill ordna målarkurs.

Inger Nyman delade ut ett blad med frågor, som medlemmarna fick svara på. Resultatet ligger som underlag när lag ska tas ut till Hjärnkoll. SPF-s frågetävling.

Bengt Belfrage inbjöd till visning av modelljärnväg på Björkhemsgatan 38 i Borås 25 januari kl 10.
Kostnad 60 kr. Eget fika medtages.

Inger Vikstrand informerade om kultur:
27/5 Parkhallen Falkenberg, Gott och Blandat med Jan Rippe och Per Fritzel ur Gallenskaparna.  Kostnad 595 kr + bussresa. Intresseanmälan före 10 januari.

Kalsongteatern. Några platser kvar. Anmälan senast 10 december.

Falkenbergsrevyn. Fåtal platser kvar c:a 860 kr.

Fanny Girl åker vi till i mars.

Listor för anmälan finns vid utgången.

Nästa månadsträff blir 12 december med julmat och luciabesök. Anmälan till Eva Rntzow tel 070 296 64 41, senast 4 december.